FAQ: ABONNEMENTEN & TICKETS

FAQ: ABONNEMENTEN & TICKETS

FAQ

We zijn ons ervan bewust dat de huidige situatie bijkomende vragen kan oproepen en willen ons dan ook zo flexibel mogelijk opstellen. Daarom bundelden we de meest voorkomende vragen i.v.m. de abonnementen voor het seizoen 2021-2022, en geven u hieronder graag meer duiding.

1.Tegoedregeling abo ‘20-‘21: op hoeveel wedstrijden heb ik recht?

De abonneehouders 2020-2021, die dit seizoen voor de tegoedregeling kozen, hebben komend seizoen recht op 14 gratis thuiswedstrijden. In principe zullen dit competitiewedstrijden zijn.

Waarom een vergoeding voor 14 thuiswedstrijden?

Iedereen die voor het afgelopen seizoen een abonnement kocht, deed dat voor een competitieformat met 15 thuiswedstrijden, waarop de prijs ook afgestemd werd (zoals de voorgaande seizoenen overigens).

Uiteindelijk werd nadien besloten tot een competitieformat met 18 ploegen zodat 17 thuiswedstrijden op het programma stonden. De prijzen van onze abonnementen werden echter niet meer aangepast.  Bijgevolg zou je als abonnee dus twee wedstrijden meer genoten hebben, dan de 15 thuiswedstrijden waarvoor je betaalde.

Aangezien elke abonnee tijdens het afgelopen seizoen één thuiswedstrijd effectief heeft kunnen bijwonen, heeft elke abonnee recht op 14 gratis thuiswedstrijden komend seizoen (15– 1).

In principe vallen vanaf september nog 14 thuiswedstrijden te spelen, zodat de abonnees ’20-‘21 met hun nieuw abonnement gratis de resterende thuiswedstrijden zullen kunnen bijwonen.

Waarom pas vanaf september?

We willen relatieve zekerheid hebben dat er opnieuw met voldoende capaciteit mag gespeeld worden om al onze abonneehouders toe te laten. Zoniet moeten we van meet af aan opnieuw mensen dwingen te kiezen tussen wedstrijden, hen op andere plaatsen zetten dan hun abo voorziet,  en dienen nieuwe tegoeden en compensaties te worden toegekend waardoor de huidige problemen zich enkel herhalen.

Op vandaag lijkt pas vanaf september vooruitzicht te bestaan op een vol(ler) stadion. Mocht de pandemie echter ook daarna nog roet in het eten gooien, zullen de abonneehouders de gemiste wedstrijden gecompenseerd krijgen in de Play-Offs, Europa of het abonnement voor het seizoen 2022-2023, zodat iedereen die het tegoed heeft aangevraagd dit ook met zekerheid ontvangt.  

Losse tickets

Intussen werken we dus met losse tickets. Op die manier zijn we zeker dat (alleen) plaatsen worden verkocht die ook effectief kunnen aangeboden worden, met respect voor de nog geldende maatregelen. Over deze ticketverloop communiceren we later nog.

2.Compensatieregeling abo ‘20-‘21: wat dan?

Indien u koos voor de compensatieregeling die de club voorstelde, werd volgende regeling toegepast:

  • 30% van de compensatie werd omgezet in een tegoed (u ontvangt een e-mail met couponcode) waarmee u een korting zal genieten bij de aankoop van uw volgende abo (hopelijk voor het seizoen ‘21-‘22)
  • 25% werd inmiddels terugbetaald in twee schijven (december ’20 en mei ’21)
  • 20% werd omgezet in een horeca tegoed. U zal dit bedrag terugvinden op uw abonnement ‘20-‘21 (of consumptiekaart indien u geen abo had). Het bedrag kan gecontroleerd worden via de app of wanneer u de kaart op een betaalautomaat in de Ghelamco Arena legt.
  • 15% werd omgezet in een fanshop tegoed (eveneens op uw abokaart)
  • 10% werd geschonken aan en gelijkmatig verdeeld onder:  
    • het Buffalo Talent Center (KAA Gent Jeugd)
    • KAA Gent Ladies
    • KAA Gent Foundation met onder andere het Elk Talent Telt project 
    • Erkende sfeergroepen

Enkele abonnees deelden ons ondanks herhaalde verzoeken nog steeds hun rekeningnummer niet mee. Wij nodigen hen nogmaals uit dit te doen via tickets@kaagent.be.

3.Wat met het abonnement voor Play-Off I 2019-2020?

U ontvangt van ons een couponcode met een korting ter waarde van uw PO I abonnement, die u online kan gebruiken voor de aankoop van volgende producten in onze ticketshop:

  • Abonnement Jupiler Pro League
  • Abonnement Play-Offs
  • Abonnement Europese competitie

Zij die kozen voor de compensatieregeling ontvingen reeds de beloofde tegoeden, gelijkaardig aan deze vermeld onder punt 2.

4. Ik kocht een parkingkaart voor het seizoen 2020-2021

De parkingabonnementen, die u aanschafte voor het afgelopen seizoen 2020-2021, zullen gratis verlengd worden, voor het (volledige) komende seizoen. U kan dus voor elke wedstrijd terecht op uw vertrouwde parking.

U zal per e-mail uitgenodigd worden om uw parking (gratis) te verlengen. U kan daarbij kiezen voor afhaling (gratis) of aangetekende verzending (tegen betaling).

We hopen u hiermee voldoende gëinformeerd te hebben en kijken alvast uit naar een spetterend seizoen. 

#COBW