KAA Gent in top 10 beste websites Champions League

KAA Gent in top 10 beste websites Champions League

Voor het vijfde jaar op rij heeft het Spaanse bedrijf Departamento de Internet een ranking gepubliceerd van de beste websites van teams die deelnemen aan de Champions League. Het verheugt ons ten zeerste dat we in deze ranking op de negende plaats staan met een mooi rapport van 91 op 100. We gaan immers gerenommeerde teams als Chelsea, Manchester United, Manchester City, PSG en Atletico Madrid vooraf.

Danku Esign!

Een groot deel van de verdienste gaat in deze natuurlijk uit naar onze websitepartner Esign. Esign bouwde in 2013 de minisite over de bouw van de Ghelamco Arena. Ze namen daarna met succes ook de bestaande website onder handen. We zijn dan ook zeer tevreden aan te kunnen kondigen dat we samen met dit jonge en  gedreven Gentse bedrijf binnenkort ook de backend van onze website een make-over zullen geven 

De negende plaats in de ranking met 91 punten!

Aan het hoofd van de ranking staat FC Barcelona, dat voor de tweede maal de titel wegkaapt. Na telefonisch contact met de opstellers van de ranking kunnen we bevestigen dat de KAA Gent website bij de betere van Europa horen. Een puike prestatie in vergelijking met andere ploegen die een veelvoud van ons communicatiebudget hebben.

We citeren even de studie over de teams op plaatsen 7 tot 11:

"Close to perfection:  Benfica, Dinamo Zagreb, Gent, Atlético and Manchester City
Corporate Websites with a very high ranking on some criteria, but with some flaws on others, such as the absence of responsive design or a complex ticketing system. Benfica, Atletico or Manchester City (with a very powerful UEFA coefficient) share ranking with more modest teams like Dinamo Zagreb or Gent."


Als sterke punten werden volgende zaken naar voor geschoven:

  • De solide opbouw en structuur. De website is gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.
  • Responsive design: de site is makkelijk te raadplegen op pc's en laptops, zowel als op tablets en smartphones. Bij meer dan de helft van de geanalyseerde ploegen is dit niet het geval!
  • Multimedia: video’s en foto’s zijn mooi geïntegreerd op de webpagina’s.
  • De website en de links naar afzonderlijke berichten zijn makkelijk te vinden via Google.
  • De lay-out van de site is strak, modern en duidelijk.

Als werkpunten werden volgende zaken aangehaald:

  • Optimalisering van de online ticketing service.
  • Meertaligheid van de website.

Dat de online ticketing service nog wat beter kan, weten we al langer dan vandaag. Desondanks is er reeds hard aan gewerkt en met succes. Voor de verkoop van de Champions League mini-abonnementen werden 4840 mini-abo's online verkocht op totaal van meer dan 16.500 abonnementen. Voor de eerste groepswedstrijd tegen Lyon verkochten we dan weer ongeveer 1000 losse tickets online. Ook bij bekerwedstrijden hebben abonnees steeds de mogelijkheid hun eigen plaats online aan te kopen tijdens de voorrangsperiodes. 

Daarnaast willen we nog wijzen op het feit dat de online ticketing onder de verantwoordelijkheid valt van de nieuwe ticketingprovider van de Pro League en niet voorzien wordt door Esign. 

Ook de meertaligheid van de website is voorzien en zal in de (nabije) toekomst geïntroduceerd worden.

Meer lezen over de verkiezing?

  • Via deze link krijg je meer info over het volledige klassement en de maatstaven die Departamiento de Internet hanteerde bij hun beoordeling van de verschillende sites.
     
  • Het artikel op de site van FC Barcelona over de eerste plaats van de Catalanen in de verkiezing.