Nieuws

Filters tonen
Ticketing

Update: keuze compensatieregeling

De meeste abonnees (reguliere competitie 2020-2021) hebben inmiddels doorgegeven wat hun keuze was qua compensatie voor de wedstrijden die ze missen omwille van de covid maatregelen. De meerderheid koos voor een tegoedbon, anderen kozen voor de voorgestelde compensatieregeling. Op 12 november hebben we de keuzeprocedure afgesloten. Geen paniek wanneer u uw keuze niet zelf heeft doorgegeven, u krijgt dan automatisch een tegoedbon. Die bon kan u vanaf mei 2021 gebruiken voor de aankoop van tickets of abonnementen. Wie koos voor de compensatieregeling zal in januari 2021 een eerste compensatie ontvangen, in verhouding tot het aantal gemiste wedstrijden voor de winterstop. Als er na de winterstop nog steeds geen of slechts beperkt publiek wordt toegelaten, zal in mei 2021 een tweede compensatie gebeuren in verhouding tot het aantal wedstrijden die na de winterstop gemist worden.  Samen kijken we al uit naar de eerstvolgende wedstrijd waarop wij jullie opnieuw kunnen ontvangen in de Ghelamco Arena!

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Aangepaste openingsuren ticketing

Tijdens de lockdown gelden vanaf 9 november aangepaste openingsuren voor de dienst ticketing in de Ghelamco Arena.  Onze loketten zijn geopend op volgende dagen: Maandag: van 12u tot 18u Donderdag: van 12u tot 18u Zaterdag: tussen 10u en 13u (in weekends van thuiswedstrijden). Indien u vragen heeft in verband met tickets, abonnementen of parkeerkaarten kan u steeds mailen naar tickets@kaagent.be. Onze collega's helpen u graag verder!

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Voorkeur compensatie PO1 abonnement/ Europees abonnement

Net zoals bij de reguliere abonnementen krijgen ook de Play-Off 1 abonnees van seizoen 2019-2020 de mogelijkheid om hun voorkeur door te geven met betrekking tot de compensatieregeling. Dit voor de gemiste thuiswedstrijden van het Play-Off 1 abonnement (2019-2020) dat afgelopen zomer werd omgezet naar een Europees abonnement (2020-2021). Enkele dagen geleden werd elke abonnee hiervan persoonlijk op de hoogte gebracht via mail. Indien u geen mail ontving, vragen wij u ons dit te melden via tickets@kaagent.be Op die manier kunnen wij u als nog van de juiste informatie voorzien.  

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Compensatieregeling abonnees Jupiler Pro League 2020-2021

Jullie hebben er lang op moeten wachten en we begrijpen jullie ongeduld. De club wou echter niet over 1 nacht ijs gaan en heeft de compensatieregeling volledig gebaseerd op de supportersenquête (opgesteld door Armada Ganda en Supportersfederatie, en ingevuld door meer dan 3.400 abonnees op een totaal van 12.500 abonnees) waaruit blijkt dat de meningen en de wensen van de supporters erg verschillend zijn.  We sommen de volgorde van voorkeur even op: Het grootste gedeelte wil een verrekening op een volgend abonnement (competitie, play offs, Europese campagne…); Daarna kiest men bij voorkeur voor een gedeeltelijke terugbetaling; Een deel verkiest een tegoedbon voor de horeca in het stadion; Een deel kiest voor een tegoedbon voor de fanshop; De kleinste groep wenst geen compensatie. Daarom stelt KAA Gent, na overleg met de vertegenwoordigers van de Supportersfederatie en Armada Ganda, een mix voor waar iedere supporter zich hopelijk in kan terugvinden en men uiteindelijk voor 90% gecompenseerd zal worden. We hebben voor elke abonnementsprijs een berekening per wedstrijd gemaakt waarbij we de totaalprijs delen door 15 (de abonnementsprijs werd berekend op basis van een format met 16 ploegen = 15 thuiswedstrijden). Per gemiste wedstrijd komen we zo op een compensatiebedrag dat we opsplitsen in 5 delen op basis van de preferenties die blijken uit de enquête. We komen tot de volgende percentages:  30% van de compensatie wordt “geparkeerd” en overgedragen naar bijvoorbeeld een play off abonnement of een seizoensabonnement 2021-2022. 25% wordt terugbetaald. 20% wordt omgezet in een horeca tegoed. 15% wordt omgezet in een fanshop tegoed. 10% wordt geschonken aan en gelijkmatig verdeeld onder:   het Buffalo Talent Center (KAA Gent Jeugd) de KAA Gent Ladies de KAA Gent Foundation met onder andere het Elk Talent Telt project  de erkende sfeergroepen De terugbetaling van het cashgedeelte (25%) zal in twee schijven gebeuren: een eerste gedeelte in de loop van de maand januari 2021 en een tweede gedeelte in de loop van de maand mei 2021. Het tegoed voor horeca en Fanshop zal automatisch op jouw abonnement gestort worden in januari en mei. De compensatietabel vindt u hieronder. COMPENSATIETABEL Om je een duidelijk idee te geven, vind je hieronder een tabel waarin de abonnementsprijzen en compensaties per wedstrijd verrekend zijn. Het gaat om compensatie per gemiste wedstrijd* omwille van COVID-maatregelen. 

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Mail met ticket niet ontvangen?

Mail met ticket(s) niet ontvangen ondanks dat u online bevestigde? Dat kan slechts twee dingen betekenen: u kijkt in de verkeerde mailbox of uw mail met tickets zit in uw spamfolder of vak met ongewenste mail. Abonnees met een telenetadres kijken best via hun webmail (lees meer hieronder).  Hoe oplossen?  Wanneer u inlogt bij online ticketing, doorloopt u volgende stappen om te weten te komen naar welk mailadres uw e-tickets werden verstuurd: Log-in op uw account Onder "Mijn account", klikt u op "Mijn bestellingen" Onder "Mijn bestellingen" ziet u uw geldige bestelling voor de wedstrijd.  Klik op "Bestelgegevens" U ziet dan naar welk mailadres uw tickets werden verstuurd.  Ga naar die mailbox en u zal daar uw tickets vinden. Mogelijks zitten ze ook in de spamfolder of uw vak met "Ongewenste mail". U heeft een Telenet-mailadres? Wie een Telenet-mailadres heeft, kan het probleem ook oplossen door via zijn webmail in te loggen. De mail met ticket(s) zit dan meestal in de spamfolder / map met ongewenste mail. Ga hier naar Telenet-webmail    

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Rechtzetting e-tickets

Beste Buffalo’s, Zoals iedereen weet zijn er heel wat abonnees ontevreden met de toewijzing van de tickets voor de wedstrijd tegen OH Leuven omdat zij niet in de buurt zitten van hun vrienden en/of familieleden. De verklaring is het feit dat wij de volgorde van aankopen van het abonnement hebben gevolgd (first come, first served timetable) om een maximaal aantal supporters de kans te geven de wedstrijd bij te wonen. Dit hadden we immers vooraf beloofd.  Omdat wij onze supporters willen respecteren gaan we dit vandaag zo goed als mogelijk nog rechtzetten en brengen wij een correctie aan.  Daarom is het héél belangrijk dat u in eerste instantie het reeds ontvangen eticket negeert en weggooit (met uitzondering van businesspartners die in Tribune 1 zitten). U ontvangt namelijk vandaag in de loop van de namiddag een nieuw eticket waarop duidelijk “NEW” zal staan (zie onderaan het bericht voor een voorbeeld). Zo vermijden we verwarring. In de nieuwe schikking wordt rekening gehouden met de plaatsing van vorig seizoen zodat u en uw familie en/of vrienden zo veel mogelijk in elkaars buurt zitten.  Principieel is het zo dat kinderen t.e.m. 12 jaar samen met de ouder(s) toegang verleend wordt. Alle bestaande richtlijnen en procedures blijven uiteraard wel dezelfde. Deze worden ook toegevoegd aan het nieuwe e-ticket.  U heeft uw ticket(s) voor vanavond online bevestigd maar nog geen mail ontvangen?   Klik hier om dat probleem op te lossen. 

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Update wedstrijden met publiek

Zaterdag opent de Ghelamco Arena eindelijk opnieuw haar deuren!  De eerste groep abonnees die behoren tot de groep die de wedstrijd tegen OH Leuven kan bijwonen, worden eerstdaags persoonlijk uitgenodigd via mail (of sms) voor de wedstrijd tegen OHL aanstaande zaterdag (26/09). De overige abonnees behoren tot groep 2 en ontvangen in de loop van volgende week een uitnodiging per mail (of sms) voor de thuiswedstrijd tegen Beerschot.  Geen mail ontvangen als abonnee in de loop van deze week? Controleer dan zeker uw ongewenste mail of spam. Compensatieregeling De deuren gaan terug open maar wat met de gemiste wedstrijden? We ontvangen veel vragen over hoe supporters worden gecompenseerd. De compensatieregeling wordt eveneens eerstdaags in detail gecommuniceerd op onze website. De club wenst jullie alvast te bedanken voor jullie geduld en begrip. Mobiliteit en Parkings We vragen alle supporters om zoveel als mogelijk met de fiets te komen. In deze tijden de gezondste en veiligste manier om u te verplaatsen. Bovendien beschikken we over 3500 fiets-staanplaatsen.  Is met de fiets komen niet mogelijk of beschikt u over een parkingkaart? Weet dan dat alle carpoolparkings open zijn op wedstrijddag vanaf 2u voor de aftrap. Heeft u een parkingkaart? Dan kan u net zoals anders parkeren op uw eigen parking. Op parking F2 zijn er zoals steeds ook dagparkings online beschikbaar (vanaf donderdag online beschikbaar, koop deze op voorhand want dagparkings zijn niet online te koop op matchdag zelf!).  Hieronder vindt u alvast een pak heel belangrijke informatie voor de heropstart. Samen vermijden we zo toestanden waar door de slechte opvolging van de gevraagde maatregelen de stadioncapaciteit al werd verminderd van 5000 naar 2500.

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Covid Play-Off abonnementen

Beste abonnee, Enkele maanden geleden kocht je een abonnement voor de Play Offs van het seizoen 2019-2020. En toen kwam Covid…   Geen Play Offs dus! Nadien ging je akkoord om dat abonnement om te zetten in een abonnement voor onze Europese campagne. En toen besliste UEFA dat alle voorrondewedstrijden ZONDER PUBLIEK moesten gespeeld worden! Je hebt betaald voor 4 Europese wedstrijden, maar uiteindelijk zullen het er 3 worden, met name de groepsfase van de Champions League (of Europa League). Daarom zal 25% van het bedrag gecompenseerd worden: wie een abonnement heeft voor de reguliere competitie 2020-2021 zal dit bedrag (25%) doorgestort krijgen op het seizoensabonnement; voor wie geen abonnement kocht voor het huidige seizoen, wordt een andere regeling uitgewerkt waarbij het gecompenseerde bedrag  bezorgd wordt. Het is duidelijk dat de pandemie het allemaal wat ingewikkeld maakt, maar we hopen op deze manier toch tegemoet te komen aan de vraag van de supporters!  We zien elkaar tijdens één van de volgende wedstrijden! KAA Gent

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Vrije abonnementenverkoop 2020-2021 (niet-abonnees)

Nog nooit hebben we met z'n allen zo naar een nieuw seizoen uitgekeken als nu. Corona of niet, één ding staat vast: wij willen ook volgend seizoen terug knallen. Want die tweede plaats en onze zesde opeenvolgde kwalificatie voor Europees voetbal smaken naar meer! Plaatsen we ons niet voor de Champions League, dan wacht ons sowieso de groepsfase van de Europa League! Als abonnee voor de Jupiler Pro League, krijg je ook voorrang bij het aankopen van een Europees abonnement! Onze abonnementsprijzen voor seizoen 2020-2021  Koop je abonnement online! EEN VOLLE GHELAMCO ARENA! Iedereen wil zo snel mogelijk in een uitverkocht Fort Ghelamco voetbal beleven, samen sfeer maken en onze ploeg naar de overwinning schreeuwen. Gezien de coronacrisis wordt dat niet zo evident, maar we blijven niet bij de pakken zitten! Zo installeerden we onlangs een luchtzuiveringssysteem dat alle bacteriën, schimmels en virussen (dus ook COVID19) op permanente basis vernietigt. Maar als KAA Gent-abonnee is dat niet je enige voordeel!  Voordelen voor abonnees: Voorrang abonnementenverkoop: Als abonnee ben jij steeds de eerste die zijn of haar abonnement mag verlengen, zowel voor de playoffs, als voor het volgende seizoen. Voorrang Europese en bekermatchen: Ook voor Europese wedstrijden krijg je voorrang om een abonnement te kopen. Hetzelfde geldt voor bekermatchen. Abonnees hebben altijd voorrang op niet-abonnees! Bespaar tot wel 45% t.o.v. losse tickets! Free Your Seat: Kan je eens niet komen, verkoop dan je plaats via Free Your Seat en recupereer zo een stuk van de aankoopprijs van je abonnement. Cashless Payment: Nooit meer sukkelen met kleingeld of lang aanschuiven voor een drankje! Dankzij het cashless payment systeem (of de KAA Gent app) kan je met je abonnement snel betalen op de promenade, in de fanshop en onze horeca-zaken (Sandwichbar, Buffalo Bistro en sterrenrestaurant Horseele)! Corona-compensatie: elke wedstrijd die je niet zal kunnen bijwonen door de corona-crisis, wordt door ons gecompenseerd. Tot 4 abonnementen per identiteitskaart: Je kan maximaal 4 abonnementen kopen op dezelfde naam (breng je ID-kaart mee als je aan de loketten koopt.)  KAA Gent = familieclub Wil je graag met (jonge) kinderen komen kijken? Bij ons komen kinderen jonger dan 6 jaar gratis! Zijn de kinderen 6 jaar of ouder dan kan je terecht in onze familie-tribune (de Telenetribune - Tribune 4). Abonnementen daar zijn op maat van families. Omdat we daar zoveel mogelijk jeugd en studenten willen, kunnen maximaal 2 volwassenen + 1 kind/student er een abonnement kopen (of 4 volwassen en 2 kinderen, enz.). Een kinderabonnement is er 100 euro goedkoper dan een kinderabonnement in Tribune 2 (spionkop). VDK-KORTING Ben je klant bij vdk bank, dan geniet je vdk- of JOVO-korting bij de aankoop van je abonnement. Koop je voor het eerst een KAA Gent-abonnement dan dien je om de vdk-korting te krijgen, wel te betalen aan onze kassa (uiteraard ook met je vdk- of Jovo-bankkaart). Wanneer dat eenmaal gebeurd is, kan je in de toekomst jouw korting wel krijgen bij een online aankoop. Je moet met andere woorden in het systeem geregistreerd staan als een vdk-of JOVO-koperstype. Bekijk hier het reglement. VERKOOP MET SOCIAL DISTANCING De beste social distancing tijdens de abonnementenverkoop is natuurlijk om je abonnement online te kopen. Daarom vragen we om dit seizoen, nog meer dan anders, abonnementen online te kopen of te verlengen. Tijdens de voorrangsperiode voor abonnees zagen we alvast dat 78% van de verlengde abonnementen online werden aangekocht.  PARKINGKAARTEN Parkingkaarten zijn ook online beschikbaar. Het is dus perfect mogelijk om gelijktijdig zowel een abonnement als een parkingkaart aan te kopen. Zelf ophalen? Wacht aub minstens 5 werkdagen alvorens langs te komen.  Aangetekend laten verzenden? Daarvoor rekenen we 7 euro verzendingskosten.  Parkingkaarten zijn geldig voor alle officiële wedstrijden van het seizoen (Jupiler Pro League, Croky Cup & Champions League/Europa League).  Gegroepeerd versturen van abonnementen & parkingkaarten Als gezinsleden elk op hun naam een abonnement (of parkingkaart) kopen, allen op hetzelfde adres wonen en deze aangetekend willen laten verzenden, dan groeperen we de aankopen en verzenden deze samen. De verzendkosten die hierdoor te veel betaald worden, worden terugbetaald via overschrijving.  Stuur daarvoor een mail naar tickets@kaagent.be met als onderwerp "Zending groeperen".  Voeg alle bevestigingsmails van uw aankopen toe in bijlage. Vermeld ook het rekeningnummer waarop het bedrag mag terug gestort worden. KLIK HIER VOOR GEGROEPEERD VERZENDEN OPENINGSUREN TICKETING
 De openingsuren van de dienst ticketing kan je hier vinden. 

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Bijna 13.000 abonnementen verkocht!

Seizoen 2020 – 2021 wordt een bijzonder voetbaljaar waarbij we ook nu opnieuw kunnen rekenen op onze supporters. Vandaag is ons Blue White Army al 12.877 abonnees sterk en dat na amper 20 dagen voorrangsperiode. Opvallend, 78% van de abonnees kocht zijn abonnement online. Goed voor een stijging van 20% ten opzichte van vorig seizoen.  Één feit is zeker ... De Buffalosupporter staat zoals steeds als één man achter zijn ploeg Het bewijst dat niet alleen de club en de spelers, maar ook de supporters ambitieus zijn. We zijn dan ook zeer dankbaar dat ze ons blijven steunen in deze onzekere tijden. Vrije verkoop Wil je ook deel uit maken van ons Blue White Army? Dan kan je nog altijd bij ons terecht vanaf vrijdag 26 juni (om 12u) voor een abonnement. Dit zowel online als aan onze loketten. Meer info

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Abonnementen: start loketverkoop

Morgen (woensdag 10 juni) starten we de loketverkoop van de abonnementencampagne voor volgend seizoen. Vanaf 12u kan u bij ons terecht om uw abonnement voor het seizoen 2020-2021 te verlengen. Gezien de omstandigheden raden wij uiteraard nog steeds aan om vooral online te verlengen.  Verleng je abonnement nu online!  Loketverkoop vanaf 10 juni Wie vanaf morgen zou willen komen verlengen, willen we alvast nog eens duidelijk meegeven dat de voorrangsperiode duurt tot 23 juni. Er is dus geen nood om morgen massaal naar de Ghelamco Arena af te zakken. Ook de dagen erna kan u nog steeds aan de loketten terecht. Kom je op woensdag 10 juni sowieso, weet dan dat er maatregelen werden genomen om alles in veilige omstandigheden te laten verlopen:  Gescheiden parcours om binnen en buiten te gaan.   Slechts een beperkt aantal supporters kan samen naar binnen. De rest wacht buiten (zoals bij de supermarkten).  Er is handgel voor iedereen die binnenkomt. De regels voor social distancing worden gehandhaafd. Er zijn tevens KAA Gent-stewards aanwezig om alles in goede banen te leiden.   Uw Buffalo mondmasker dragen is geen must maar wel een aanrader. Nog geen afhalingen abonnementen / parkingkaarten Wie eerder al zijn abonnement en/of parkingkaart voor volgend seizoen online verlengde en koos voor de optie "afhalen" vragen we om nog even geduld uit te oefenen en zeker niet vanaf morgen naar de Ghelamco Arena af te zakken. Dezer dagen is grote drukte met veel mensen absoluut te vermijden.  Van zodra de afhaling van abonnementen mogelijk is, zullen we dit zo snel mogelijk communiceren via al onze clubkanalen. 

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Start abonnementenverkoop

Beste Buffalo, Naast de vele vlotte verlengingen van het abonnement (waarvoor dank!) verliep de aankoop voor enkelen onder jullie moeizaam. Wij hebben onze ticketprovider (Ticketmaster), en de Pro League die haar aanstelde, gewezen op deze problemen en drongen aan op een correcte analyse van de oorzaken zodat hieruit lessen kunnen getrokken worden voor de toekomst. Wij wensen ons te excuseren bij de supporters die problemen (en frustraties) hebben ervaren. Intussen zouden alle problemen moeten opgelost zijn en zou u dus in staat moeten zijn uw aankoop af te ronden. Het tijdstip van elke transactie kan achterhaald worden, en staat los van het moment waarop u de uiteindelijke bevestiging van uw aankoop ontving. Indien dit tijdstip dus van belang zou zijn voor het bepalen van de supporters die een wedstrijd kunnen bijwonen, dan dient u zich daarover geen zorgen te maken. !BELANGRIJK! Betalingen van meer dan 500 euro kunnen niet met de QR-code worden gedaan, gelieve daarvoor dus een andere betaalmethode te selecteren! Indien u toch nog problemen zou ervaren, dringen wij erop aan dat u deze meldt op tickets@kaagent.be. Wij beantwoorden elk van deze e-mails zo spoedig mogelijk en hechten belang aan uw feedback. Klik hier om dat te doen Wij danken u in elk geval voor uw vertrouwen !

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Betalingsprobleem abonnementen?

We merken, ondanks veel correcte en succesvolle verlengingen, dat er ook abonnees zijn bij wie de betaling niet lukt of bij wie er problemen opduiken. Indien u in dat geval bent, doe dan in geen geval meerdere betalingen. Is de aankoop van uw abonnementen boven de 500 euro? Dan kan u niet met de Bancontact QR betalen. Gelieve hiervoor de kaartlezer (betaalbakje) te gebruiken. Alvorens ons te contacteren, kan u als eerste maatregel best een twintigtal minuten wachten en vervolgens eens opnieuw proberen. Wanneer u merkt dat er geld van uw rekening is, ontvangt u een bevestigingsmail. Door de grote drukte kan hier wat vertraging opzitten. Na 24 u niets ontvangen? Neem contact op met ticketing.  Contacteer dienst Ticketing Geef ons daarbij volgende zaken mee: uw abonneenummer (dat vindt u links onderaan op uw abonnement) uw ordernummer (dat vindt u na het inloggen bij "mijn bestellingen" bij de reservatie van uw abonnement) een betalingsbewijs van uw bank wanneer u betaald hebt maar toch geen bevestiging van aankoop hebt gekregen ("Order Status Pending") Heeft u een ander probleem dan hetgeen hierboven beschreven, geef dan ook alle hierboven gevraagde zaken mee en alle relevante info die ons kunnen helpen bij het oplossen van uw probleem. Verder willen we ook vragen niet naar de Ghelamco Arena af te zakken, we proberen de opgedoken problemen zo snel mogelijk op te lossen. Wij bedanken u voor uw geduld en verontschuldigen ons voor eventuele ongemakken. 

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Update abonnementen (PO1, Europees, regulier)

U heeft er even op moeten wachten maar nu er definitief een streep is getrokken onder de Jupiler Pro League van 2019-2020 (met uitzondering van de bekerfinale en de promotiestrijd in 1B), kunnen we eindelijk meer duidelijkheid verschaffen over een aantal zaken betreffende de abonnementen.  Abonnementen regulier seizoen 2020-2021 Aangaande de abonnementen voor volgend seizoen, hopen wij volgende week te kunnen communiceren. Reeds aangekochte PO1-abonnementen  Hieronder vindt u de integrale versie van de brief die we al onze PO1-abonnees mailden.

Bekijk volledig nieuwsbericht
Ticketing

Opschorting abonnementenverkoop Play-Off 1

Tot op heden blijven ook wij in het ongewisse omtrent het verdere verloop van de competitie. We wachten verdere instructies/beslissingen af van de overheid, Pro League en/of de internationale voetbalinstanties. In afwachting daarvan heeft de club besloten om de abonnementenverkoop voor Play-Off 1 voorlopig op te schorten. In functie van de genomen beslissingen door de overheid en/of de bevoegde instanties, wordt de verkoop voortgezet, of zal er een correcte vergoedingsregeling uitgewerkt en gecommuniceerd worden bij gehele of gedeeltelijke annulatie van wedstrijden. Wij hopen alvast op uw begrip in afwachting van verdere definitieve beslissingen. Van zodra die er zijn, zullen wij ze zo spoedig mogelijk communiceren.

Bekijk volledig nieuwsbericht